دانلود رایگان پاورپوینت گسترش عملکرد کیفیت
پاورپوینت گسترش عملکرد کیفیت:
پاورپوینت:
شرح مختصر:
یک ابزار طرح ریزی است که برای تشخیص و برآوردن توقعات و انتظارات مشتری به کار گرفته میشود
روشی منظم و دقیق برای طراحی،مهندسی.تولیدوارزیابی محصول به حساب می آید
سازمانی که بطور صحیح QFD را اجرا نماید می تواند دانش مهندسی ، بهره وری و کیفیت خویش را بهبود داده ، هزینه ها و زمان توسعه و تغییر محصول را کاهش دهد.
تاریخچه QFD:
1966: آغاز اولین تلاشها به منظور استفاده از مفاهیم گسترش کیفیت توسط یوجی آکائو
1972: معرفی روش تکامل یافته در شرکت کشتیسازی کوبه QFD توسط یوجی آکائو
1978: تشکیل کمیتهای مستقل در مؤسسه کنترل کیفیت ژاپن (چاپ اولین کتاب) توسط دکتر آکائو و دکتر می زونو
1980: اهدای جایزه دمینگ به شرکت کابایا
1983: برگزاری اولین دوره آموزشی 4 روزه QFD در امریکا توسط یوجی آکائو (از 1983 بیشتر شرکتهای امریکایی نظیر: دیایسی، جنرال موتورز، مزدا، موتورولا، کداک، زیراکس، آیبیام، هیولت پاکارد و... QFD را به کار گرفتند.)
1986: استفاده از این روش در شرکت فورد
1987: انتشار اولین کتاب QFD در آمریکا توسط باب کینگ
1989: برگزاری اولین سمینار سالیانه QFD
1990:ارایه نرم افزار QFD/Capture توسط موسسه GOAL/QPC
1997:تدوین اولین هندبوک QFD با عنوان The QFD Handbook
ندای مشتری:
´عبارتست از نیازمندیهای مشتریان که به زبان خودشان بیان شده اند.
´منابعی که برای تعیین نیاز مشتری مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از :
Øتکمیل پرسشنامه
Øمصاحبه و نظرخواهی از مشتریان ، کارکنان بخش خدمات پس از فروش ، فروشندگان ، تامین کنندگان و پیمانکاران فرعی
Øمصاحبه با تعداد محدودی از مشتریان ، به صورت غیر ساخت یافته و طبیعی ، توسط یک فرد آموزش دیده
Øدیدار با مشتریان در هنگام استفاده از محصول
Øاستفاده از نظرات مشتریانی که همزمان محصولات ما و رقبا را استفاده می نمایند
Øبازبینی شکایات و موارد عدم انطباق مشاهده شده در محصول
Øگزارشات خدمات پس از فروش
Øآشنایی با خصوصیات ، شرایط و الزامات فرهنگی
Øبررسی مقررات و قوانین مملکتی و استانداردهای فنی ( به عنوان مثال مقررات ایمنی محصول )
Øخطوط تلفن رایگان